Tilstandsrapport på motor

Det er mange som forkynner en «KVICK FIX» for et hvert problem. Dette er ikke min vinkling på en situasjon. Et stempel i en motor på 80 km/t på landevei går opp og ned ca 10 ganger i sekundet sier dette at lette tanker om tilstand på motor kan blir en dyrkjøpt erfaring. Min oppfatning er at alt bør være helt 100 for å kunne friskmelde en motor. Med min kompetanse ønsker jeg for kunden å nå dette målet, slik at entusiasmen får blomstre.

Mange har en original motor i sitt kjøretøy. Ofte bærer dette preg av at tidens tann har satt sine spor. Dette med oljelekkasjer, lav kompresjon samt stor endeslakk på veivparti. Dette resulterer i at konklusjonen blir totaloverhaling. MEN ikke alle motorer er like slitt. Noen ganger kan faktisk en totalservice med oppjusteringer av ventiler, stiftjustering / tenningspunkt og forgasser gjøre store utslag i positiv effekt og virkning. Noen ganger må deler påregnes å skiftes som plugger og andre servicedeler

    En tilstandsrapport innbefatter følgende:
  • Visuell inspeksjon
  • Kompresjonstest
  • Ventiljustering
  • Tenningsjustering
  • Funksjonslalitetstest
  • Anbefaling for videre fremdrift